עיצוב ובניית אתרי אינטרנט הוא תחום מאוד דינמי, אין לו חוקים או גבולות וכל אחד יכול לעשות ככל העולו על רוחו, אך למען האמת יש קווים מנחים שכדאי לפעול על פיהם על מנת שהאתר ייראה מקצועי יותר ואיכותי יותר, ישנם הקווים הבסיסיים כמו למשל החשיבות של הכתב שיהיה קריא (כתב בהיר על רקע כהה או הפוך) וישנם קווים מנחים שמשתנים מסוג של אתר לסוג אחר, למשל הסוג שעליו נדבר הוא תחום אתרי הניקיון.
קווים מנחים לעיצוב
בבניית אתר חברת ניקיון יש לקחת מס' דברים כבר בשלב העיצוב, חשוב לנו שהעיצוב יישדר רושם של חברה מקצועית וגם של חברה נקיה ומסודרת, האתר של החברה צריך להיראות נקי, חלק ועדין, לא כדאי להוסיף בו כל מיני אלמנטים מחוספסים כי הוא יצור הרגשה אחרת של חוסר אסתטיות, בנוסף לכך מבחינת הצבעים שבוחרים, צריך לבחור בצבעים עדינים – תארו לכם אתר של חברת ניקיון שהוא בצבע שחור, איזה מין הרגשה זה ישדר ללקוח שיכנס? לא הרגשה טובה.
קווים מנחים למבנה
בנוסף, בבניית אתר לחברת ניקיון יש צורך לקחת בחשבון את חווית המשתמש, מה הדברים החשובים ביותר למשתמש כשהוא נכנס, את הקלות בה הוא יכול לנווט בין הדפים ואת הקלות בה הוא מוצא את הדברים שהוא מחפש. זה בי לידי ביטוי בכמה חלקים, בדף הראשי, בתפריט ובדרך שהוא יוכל ליצור שקר.
דף ראשי
הדף הראשי של כל עסק ובעיקר של חברת ניקיון צריך להכיל את הדברים החשובים ביותר כך שמלבד הלוגו והתפריט שצריכים להיות ממוקמים במקום בולט וברור, הדף צריך להכיל לפחות קצת מידע בסיסי על החברה וכמובן את השירותים שהיא מספקת זאת על מנת שהלקוח שיגיע לדף הבית יבין אם החברה עונה על צרכיו כבר בהתחלה מבלי להסתבך. בנוסף לכך, רצוי מאוד שבדף הבית תהיה קריאה לפעולה (שעליה נדבר בהמשך)
ניווט
הניווט באתר מסוג זה הוא חשוב מאוד, אנשים רוצים לקרוא קצת מעבר למידע הכללי על החברה והשירותים אבל זה צריך להיות ברור, בנוסף לכך אני בתור בעל חברת הניקיון רוצה להציג ללקוח את הדברים העיקריים ועל כן הניווט צריך להיות מסודר כך שהדברים החשובים ואלו שאני הכי מתגאה בהם ומתעסק איתם יהיו בולטים לכל, זאת אומרת שצריך למקם את התפריט במקום בולט ולשים בו רק את הדברים החשובים ביותר, כי אם התפריט יהיה מלא בכל שירות שאנחנו שמים יהיה קשה למצוא את הדברים העיקריים. למשל – אני לא אשים בתפריט 'ניקיון חדרי מדרגות' אבל אולי אני אשים 'ניקיון בנייני מגורים' או כל דבר שהוא כולל יותר, משם אפשר לנווט לדפים פנימיים אחרים וכו'
קריאה לפעולה
החלק החשוב ביותר לאתר ניקיון הוא הקריאה לפעולה, אנחנו רוצים שהלקוח יוכל ליצור קשר או אולי למלא טופס מורכב יותר על מנת לקבל הצעת מחיר, לשם כך אנחנו צריכים לשים בדף הראשי במקום בולט טופס יצירת קשר, לשים גם בדפים פנימיים טופס על מנת שיהיה נוח לקבל החלטה בכל זמן שאני באתר וכמובן ליצור דף מיוחד ליצירת קשר שיש קישור אליו מהחלק העליון או העליון + תחתון של האתר. חשוב לשים לב שגם בסלולרי יהיה ניתן לגלוש באתר ולבצע קריאה לפעולה בנוחות מכיוון שאם אין לכם אתר רספונסיבי אתם עלולים להפסיד כמות לא קטנה של לקוחות פוטנציאלים.